Gib çağrı merkezi

Son yıllarda Gelir İdaresi Başkanlığının web sayfasında (www.gib.gov.tr) yer alan rehber, afiş ve broşürlerde vatandaşlara/mükelleflere duyurmaya çalıştığı bir mesaj var, “Vergi ile ilgili konularda danışma ve ihbarlarınız için lütfen 444 0 189 numaralı telefonu arayınız.”Sep 29, 2013

Alo 189 nedir?

Duyuruda, kira geliri elde eden 60 yaşını doldurmuş mükellefler ile engelliliği veya hastalığı nedeniyle vergi dairesine gidemeyecek durumdaki mükelleflerin, Vergi İletişim Merkezini (Alo 189) aramaları durumunda, adreslerine gidilerek beyannamelerini hazırlamalarına ve göndermelerine yardımcı olunacağı da aktarıldı.

Alo 189 nasıl aranır?

+90 312 444 0 189 numaralı hattan ulaşılabilen VİMER hizmet saatleri hafta içi 09:00-19:00 arasında olup, resmi tatil günlerinde hizmet verilmemektedir.

189 Hangi numara?

Vergi İletişim Merkezi; vergi ile ilgili konularda danışma, ihbar, Motorlu Taşıtlar Vergisi işlemleri, Türk Vergi Mevzuatı, İngilizce elektronik posta yanıtlama, şikayet, soru ve öneri vb. konularda aranabilmektedir. Ayrıca 444 0 189 nolu çağrı merkezi hafta içi 09.00-19.00 saatleri arasında hizmet vermektedir.

444 0 189 ne için arar?

Yeni süreçte vatandaşlar, vergi kayıp ve kaçağına ilişkin telefon ile bildirecekleri ihbarları Vergi İletişim Merkezine yapacaklar. Bundan önce Alo Maliye 189 hattına yapılan ihbarlar, 1 Eylül 2010 tarihinden itibaren Alo Maliye 189 yerine, 444 0 189 numaralı hattan Vergi İletişim Merkezi'ne yapılacaktır.

Maliye numarası kaç?

Daha önce danışma hattı olarak faaliyete geçmiş olan ve Gelir İdaresi Başkanlığı merkezinde kurulu Vergi İletişim Merkezi ( 444 0 189 ) (VİMER) 1 Eylül 2010 tarihinden itibaren vergi ile ilgili ihbarlar için de tüm Türkiye'ye hizmet verecektir. VİMER'e yapılabilecek ihbarlar aşağıda belirtilmiştir.

Vimer ne demek?

Gelir İdaresi Başkanlığı Mükellef Hizmetleri Daire Başkanlığı'na bağlı çağrı merkezi olarak faaliyette bulunan Vergi İletişim Merkezi (444 0 189 – VİMER), vergi ile ilgili konularda bilgi danışma, ihbar yönetimi, geri arama, İngilizce elektronik posta yanıtlama ve Motorlu Taşıtlar Vergisi (MTV) işlemlerine ilişkin …

Maliyeye şikayet nasıl yapılır?

Mal ve hizmet alımı karşılığında belgelerini istemelerine rağmen alamamaları durumunda ise 124 numaralı Vergi İhbar Hattına çağrı bırakarak veya “ihbar@maliye.gov.ct.tr” e-mail adresine yazarak veya Dairemize şahsen başvurarak bu durumu bildirebilirler.