Gaybı allah bilir

Yunus Suresinin: "Gayb yalnız Allah'a aittir.33 11 iiyetiyle; Neml Suresinin:"De ki:"g6kte ve yerdekiler gayb ı bilmez/er, onu ancak Allah bilir.34 " ayeti bunun delilidi r. suresinin: 11 Allah, Elçileri top/ayacağı gün:"Size ne cevap verildi?" der.

Gaybı yalnızca Allah bilir ne demek?

Dinimizde Allah'ın her şeyi bildiğine ve gördüğüne inanılır. Örneğin ''Gaybı Allah'tan başkası bilemez'' sözü ile Allah'ın sadece bu dünyada değil evrendeki her şeyi bildiği ifade edilir.

Gaybı kimler bilebilir?

Cenab-ı Allah, isterse bir kuluna gaybı bildirebilir, gayb bilgilerini bildirebilir. Yani yarın ne olacağını biz bilemeyiz, nerede öleceğimizi bilemeyiz. Ama Cenab-ı Allah bildirirse bilebilir. Elçiler, Peygamberler bilirler.

Hz Muhammed gaybı bilir mi?

Bildirilen gaybın sadece Kur'an ayetleri olduğu iddiası doğru değildir. Zira Hz. Gelecek ile ilgili gayb ayrı bir bilgidir. …

Gaybı bilmek ne demek?

GAYBI KİM BİLİR? Dinî terminolojide gayb tabiriyle, "akıl ve duyular yoluyla hakkında bilgi edinilemeyen varlık alanı" kastedilir. İslâm inancına göre gayb bilgisi yalnızca Allah'a aittir, Allah'tan başkası gaybı bilemez.

Gaybı varlıklar nelerdir?

Gayba inanmayan Allah'a, meleklere ve cinlerin var olduğuna inanmamış sayılır ve ayrıca imanı olmaz. Nisb gaybları Allah, Melek Cennet, Cehennem, Cin, Şeytan, Kıyamet, Kabir hayatı, Ahiret, bir kimsenin kalbinde olan şey, Sırat Köprüsü ve benzeridir.

Hz Muhammed geleceği görebilir mi?

Peygamber kendi başına geleceği bilmez. Fakat Allah geleceği bilir. Geleceğin sahibi olan Zat ona gelecekle ilgili bazı bilgileri ilham, rüya veya vahiyle (buradaki vahiy Cebrail'in verdiği bilgilerdir) veya bilemediğimiz başka bir yolla bildirebilir… … Biz Allah, dilerse Resulüne gelecekle ilgili bilgi verebilir.

Gaybı insanlar ve cinler bilebilir mi?

Gerçi cinler, insanların bilmedikleri bazı şeyleri bilirler ama bu gaybı bilmek demek değildir. … Onların bilgisi, insanlarınkinden daha gizli, daha derin olmakla beraber onlar da gaybı bilmezler. Gaybı bilmek ancak Allah'a mahsustur”.(Razi, Mefatihu`l-Gayb, XXV, 250. )